lördag 31 oktober 2015

Så här firar vi Halloween!

Hej! Hoppas ni alla har en skön och lite läskig Halloweenhelg! Vi har ju haft höstlov hela veckan och i onsdags åkte vi upp till Hälsingland för att fira Halloween med mina föräldrar, syskon, kompisar och alla andra vi känner här uppe. Barnen har hjälpt min pappa att bygga lite vilket de tycker är jätte roligt.


Igår var vi till Ljusdal på "Spöknatta" och gick på marknad, fick ansiktsmålning, spanade in pumpor, skrämdes av häxor och spöken och handlade goda "Järvsö Kokosbollar" som min systerdotter Felicia stod och sålde. Träffade även på min kompis Annika Rådlund som också var hemma på besök.

Idag har vi varit i stugan och vinterbonat den, satt på element, tagit in trädgårdsmöbler och blommor. Känns lika sorgligt varje år när vi "stänger" den men vi håller tummarna att vintern går fort så att vi snart kan vara där igen.

Ikväll har vi ätit middag med mina föräldrar, syster och hennes man och vi har Halloweenpyntat och skurit ut våra egenodlade pumpor, det blev hela 4 stycken! 


Barnen ville även göra spindelkakor men då det var omöjligt att hitta svarta lakritssnören här uppe så fick det bli röda spindlar och de fick försöka pyssla hur de ville. Kanske inte så fina spindlar men barnen blev nöjda och det är huvudsaken ;-)


Ikväll har vi busat och lagt spindlar i sängarna så det blev en hel del skratt och skrik innan alla somnade. Men nu sover alla sött utom jag.... men jag sov längst i morse och är inte speciellt trött men ska gå och lägga mig på spikmattan ett tag så brukar jag somna gott efter det.

God Natt!

Inga kommentarer: