tisdag 22 september 2015

Att hela tiden leta efter tecken...

Jag är en sån som klarar mig på att sova 5-6 timmar per natt, jag går sällan och lägger mig innan 01.30 och sen väcker Smilla mig vid 06.30-07.00. Men sen brukar det komma någon dag, kanske en gång i månaden då det precis är som att kroppen måste återhämta sig och sova ikapp och en sån dag var det igår. När jag lämnat barnen så brukar jag gå hem och äta frukost och sen sätta mig och svara på mail, ringa samtal, blogga och ev. åka in till pressvisningar inne i stan. Men igår när jag kom hem så var jag så trött så att jag knappt kunde hålla ögonen öppna, så jag la mig på soffan och tänkte att jag kunde kolla lite på nyhetsmorgon innan frukost men tvärsomnade och vaknade klockan 11.00!!! Snacka om panik när jag insåg att jag sovit i över två timmar! Men det är ju det bästa med att vara egenföretagare, att kunna bestämma sina arbetstider helt själv.

Men när man sover så här på dagen så fortsätter man att vara seg resten av dagen och jag fick nästan inget gjort. Mötte i varje fall upp min systerdotter Felicia på tåget för hon ska hjälpa mig med barnen den här veckan så att jag kan komma iväg på lite jobb. Vi åt lite middag och sen åkte jag till Rival på Söder där jag var inbjuden till en 4-good kväll. Jag älskar dessa 4-good kvällar eftersom de ger mig så mycket inspiration och får mig att tänka i andra banor än vad jag oftast gör.


Först ut på scen var Leila Lindholm som pratade om hur hon växte upp i köket och hon gav oss en hel del bak och mattips. Hon var jätte nervös men klarade hela föreläsningen galant och det blev många skratt.


Sen kom Agneta Sjödin in på scenen och hon är proffset själv! Men så är hon ju Hudiktjej också ;-)
Har alltid gillat henne och hennes tankesätt och hon ser som mig tecken överallt i form av hjärtan och siffror. Så häftigt!


Mårten Nylén är personlig tränare och honom har jag lyssnat på tidigare och han är också proffsig och han lyfte hela tiden fram hur viktigt det är med leenden och att man inte ska satsa på att hitta sig själv utan att skapa sig själv!


Jag gick hem med en härlig goodiebag och en massa tankar och somnade väldigt gott när jag la mig ner i sängen! Varje gång jag varit på en 4 goodkväll så brukar jag tänka att nu börjar mitt "nya" liv men efter några dagar är man inne i gamla mönster igen... önskar att det vore lättare att ändra sina vanor och tankemönster!

Inga kommentarer: