söndag 30 augusti 2015

Gillar du färg?

Hur ser det ut hemma hos er? Har ni vita väggar överallt eller har ni varit "modiga" och vågat färg? Många brukar börja med att "våga" en fondvägg i avvikande kulör och har sen kanske insett tjusningen med färg och kanske "vågat" ännu mer.

Färg är ett utmärkt sätt att låta hemmet spegla din personlighet, färg kan även skapa rum i rummen och förändra rum efter årstider och tid på dygnet. Rätt kulörer hjälper till att liva upp ett sällskapsrum, lugna ner ett sovrum och göra arbetsrummet mer effektivt.

Jag är själv väldigt feg när det gäller färg, jag har gärna grått, svart och vitt som bas och sen lägger jag gärna istället till färggranna blommor, någon avvikande kulör på kuddar, plädar och liknande. MEN efter att ha varit på Alcros pressträff så har jag blivit så sugen att måla någon möbel eller vägg i en annan kulör.

Alcro presenterade fyra färgteman, med fem kulörer i varje. Kollektionen andas både historia och framtid, men framförallt mod och innovation. Vi ska blanda matt med blankt, färgsätta olika väggar i samma rum med olika färger och strukturer. Och om du vill vara extra modig så måla även tak och golv!!!

De fyra färgteman är dessa:

Miami Déco: Kulörer med puls och lekfullhet, med värme och intensitet.
En känsla av ledig och lyxig tid kommer in i våra hem där inga mörka moln finns utan bara glamour och framtidstro.

Gröna Drömmar: Skogsväsen, dimmiga ängar och trolska drömmar inspirerar till dessa kulörer. Sotiga och mjuka gröna toner ger tillsammans med accenter i aprikos en lite romantisk känsla.

Nordisk pastell: De nordiska miljöerna kastar sitt lite blåa ljus över dessa pasteller. Med inspiration ur skandinaviska berg, hav och blommor skapas en enkelhet och renhet som gifter sig med naturliga material och trärena ytor. En perfekt start för dig som känner dig lite "feg".

Studio Blå: En sofistikerad trend där olika nyanser av blått spelar huvudrollen. Addera varma komplementfärger och du kan drömma dig bort till olika delar av världen. Passar fint till slipat trä, tegel och marmor.


Jag ska fundera ut vad jag kan måla för något här hemma och jag lovar såklart att ni får följa med på den förändringen! 

Inga kommentarer: