måndag 13 juli 2015

Kan rekommendera att crasha era potatisar!

Idag har vi haft jätte härligt väder så vi har varit ute hela dagen. Satte min pappa på att tvätta bilen medan jag själv låg i en solstol och njöt av solen ;-)


Men som tack så ser jag till att baka och laga mat till honom och idag gjorde jag "Crashad potatis" som blev hur gott som helst till det grillade köttet.


Man kokar potatisen så att den nästan är klar och sen lägger man den på en bakplåtspappersklädd plåt och trycker till dem med en potatisstomp så du "crashar" dem lite lätt. Pensla sen på rikligt med smör och strö över flingsalt och svartpeppar.
Stoppa sen in dem i ugnen under grillvärme på 250 grader tills de fått färg och blir lite knapriga på ytan. Så himla gott och kul med lite annorlunda istället för det man vanligtvis brukar köra på.

Smilla har gjort egen parfym genom att lägga massa doftande blomblad i vatten, det doftade gott och blommigt men jag är tveksam om jag kommer använda parfymen varje dag men det är roligt att hon är påhittig och gillar att experimentera. Kommer ihåg att man själv höll på med sånt här när man var liten.

Inga kommentarer: