torsdag 7 maj 2015

Möt sommaren med silkeslena ben!

Vilket väder vi har idag! Det är så varmt så folk går runt i t-shirt och shorts ute, jag var på väg att ta på mig ett par trekvartsbyxor för att se lite somrig ut men ångrade mig när jag såg mina bleka hårstubbiga ben ;-) Det är alltid den här tiden på året som man blir medveten om sina bleka ben som man gömt i ett par långbyxor hela vintern! Jag rakar alltid mina ben lite snabbt vid varje duschning men det kanske inte blir lika noga på vintern som på sommaren så nu har jag beslutat att äntligen prova mitt Spawax från Veet!


Veet har lanserat en ny innovation för hårborttagning hemma och det avlägsnar enkelt oönskad hårväxt för ett resultat som räcker länge!

Nu är det nämligen ännu enklare för man behöver inte stressa över att vaxet ska stelna innan applicering eller att remsorna ska ta slut. Veet Spavax är en vaxvärmare med vaxplattor som ger en proffisionell spabehandling hemma. Plattorna läggs i värmaren och når sin ultimata temperatur inom 30 minuter, därefter hålls vaxet varmt under hela processen. Håret avlägsnas sedan helt utan vaxremsor genom att snabbt och enkelt dra bort vaxet i hårväxtens motsatta riktning.

Med Veet Spavax får man släta ben i upp till 28 dagar, jämfört med två till tre dagar när du använder en rakhyvel. Håret som växer tillbaka blir också märkbart finare och mjukare när du vaxar.

Jag ser verkligen fram emot att prova detta!

Inga kommentarer: