onsdag 29 april 2015

Sommarens hetaste handväska?

Jag har testat Laila Bagges nya vita vin på Bag in Box! Det är hennes första vita vin, tidigare har hon lanserat det röda vinet Ruby Zin.
Miniboxen Cha Cha Cha Chardonnay rymmer endast 2 liter och det tycker jag är en bra storlek! 3 liters boxarna är på gränsen för klumpiga tycker jag och de är alldeles för tunga att släpa med på picknicken och dylikt. Vinet är generöst och mycket fruktigt och första gången jag drack det var just på en picknick och då grillade vi starka korvar och den gången tyckte jag att vinet var sött och ingen höjdare. Anledningen var säkert den att vinet inte gifte sig med de starka korvarna plus att det inte var tillräckligt kallt...

Idag provade jag vinet med stekt lax, romsås och ris och jag såg till att det var riktigt kallt innan och idag smakade det mycket bättre! Inte lika sött men fortfarande fruktig med en rund och behaglig smak så det här vinet får gärna hänga med mig i sommar!


Vinet finns i Systemet.se beställningssortiment och kostar 189 kr/2 liter.

När jag ändå håller på att tipsa er så tänkte jag även tipsa om en super enkel och god "röra" till lax. Du blandar Philadelpiaost med Stenbitsrom och smaksätter med lite salt och peppar. Voila!

Inga kommentarer: