fredag 10 april 2015

Nu ändrar vi om här hemma!

Idag har det varit en riktig fixardag! Jag och Jocke har hållit på från morgon till kväll med att packa upp flyttkartonger, fixa ute på balkongerna, möblerat om och målat en av skänkarna! Känner oss nöjda med dagen men ändå är det mycket fix kvar...

Jag har en gammal ärvd skänk som jag ärvt och som alltid varit i mörkt trä och nu beslutade jag mig för att måla den vit. Ni ska få se före och efter bilder sen!


Sen har vi beslutsångest om vart vi ska ha soffan.... vi har flyttat runt den överallt och blir inte riktigt nöjd... soffan är lite större än vi tänkt oss och divanen är lite för lång för att kunna ha den där vi först hade tänkt oss... Nu får den stå på ett annat ställe ett tag så får vi chansen att känna efter om det känns ok...
Har även två andra möbler som vi ska måla om plus två väggar så det blir mycket målande framöver!

Det har varit härligt väder idag och vi kunde sitta ute på balkongen och äta lunch. Jag har planterat ut de första blommorna men de här stackars kryddorna vill inte riktigt hänga med :-(
Blir till att åka till Plantagen och köpa nya!

Inga kommentarer: