torsdag 2 april 2015

Låt barnen ODLA själva!

Har du också barn som är intresserade av att hjälpa till i hemmet? Mina barn säger alltid att de vill hjälpa till när jag börjar att fixa med något och det är jätte kul! Nu när jag var på Trädgårdsmässan så kom jag hem med en massa plantor som ska planteras ut på balkongerna och jag vet att de kommer att vilja vara med och gräva i jorden!

Underbara Clara Lidström och internetforskaren AnnaKarin Nyberg brinner båda för att få barn att själva vilja skapa med händerna och nu har de gjort en bok för barn som heter ODLA.

I boken ODLA kan barnen själva odla tomater, se solrosfrön skjuta i höjden och göra egen vitlöksost. I boken finns även tips på hur man gör egna fågelbollar, roliga bönspel och överrskande harpluttsplanteringar. Allt beskrivs på ett lätt sätt och med tydliga illustrationer så att barnen ska kunna göra allt på egen hand.

Lovar att ni ska få hänga med när vi börjar vår plantering och fix av våra två balkonger!

Inga kommentarer: