torsdag 5 mars 2015

Recept på god Festkaka

Nu ska ni få receptet på en supergod festkaka som de flesta barn och vuxna gillar. Perfekt är även att kakan görs i långpanna så att det räcker till många!

Festkaka
ca. 40 st

5 ägg
4 dl råsocker
2 dl smält smör
2 dl vatten
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
Smör samt råsocker att smörja en långpanna med.

Vispa ägg och socker pösigt. Rör sen ner resterande ingredienser.
Grädda mitt i ugnen i ca. 30 min i 175 grader.

Garnering:
200 gram Philadelphiaost naturell + 2 1/2 dl florsocker (naturell, choklad eller jordgubb).
Om du kör naturell så kan du riva ner skal av en citron eller apelsin för att få lite mer smak.
Jag har tyvärr tappat bort fotot på kakan så jag fick kopiera in bilden som jag har på instagram.
På bilden ser du även att jag garnerat med olika strössel för att glädja mina barn ;-)

Inga kommentarer: