måndag 30 mars 2015

Passion for Italy!

Bland det bästa jag vet är att bjuda hem mina vänner på "snackmiddag"! Massa antipasti av alla dess slag och till det ett gott vin och bra musik! Då kan man sitta och plocka hela kvällen och småäta tills man är så mätt så man nästan inte orkar resa sig och som värdinna slipper man springa upp och ner hela tiden som man annars gör när det är 3-rätters middag. Antipasti är Italienska och betyder egentligen "före måltid" men jag tycker att det funkar alldeles förträffligt till middag också ;-)

Därför blev jag så glad när jag i förra veckan blev inbjuden av 4 good och Zeta till en njutningskväll i Medelhavsköket för alla sinnen! Smakproffsen Måns Falk och Sanna Engerdahl var på plats och lärde oss allt om hemligheten bakom olivoljor och parmesan. Vi fick även en antipastimiddag med goda korvar, skinkor och röror och jag hamnade bredvid de tre underbara bloggarna Caroline, Linda och Jenny och vi fick en fantastisk kväll och hade så trevligt!!!

Visste ni att olivoljan är världens enda hälsosamma olja?
Visste ni också att man kan äta kanterna på Parmesanen? Vill man inte äta dem så är de perfekta att låta dem koka med i grytor eller i köttfärssåsen. Parmesanen smaksätter och smälter och det blir en krämigare och härligare smak!
Om man är trög i magen så kan man äta en bit Parmesan för Parmesan är mycket bra för matsmältningen!


Enjoy
Wines var på plats och bjöd både på bubbel och gott vin!
Vi drack ett jätte gott vin som passade utmärkt till AntiPasti, nämligen Piccini Memoro, art. nr. 2392 för 89 kr.


Vi fick även en bok som heter "Mitt Medelhavskök" som är skriven av Fernando Di Luca och Mattias Jersild och i den boken finns massor av inspirerande recept som jag kommer att prova i sommar!


Vill du också få inbjudningar till 4 goods medlemskvällar? Då kan ni anmäla er här:
http://4good.se/bli-medlem.

Inga kommentarer: