måndag 26 januari 2015

Tips om god och nyttig frukost!

När man pratar med folk i allmänhet så är det många som tycker att frukosten är bästa måltiden på hela dagen. Många lägger ner mycket tid och pengar för att få en god och lång frukost medan andra är tvärtom och till och med hoppar över frukosten.
Jag är både och.... jag gillar att äta frukost på hotell för då är allt framdukat och det finns så mycket gott men hemma på vardagarna så händer det att jag "glömmer" att äta och om jag äter blir det en tallrik med yoghurt och musli. På helgerna blir det lite mer för då försöker vi äta hela familjen tillsammans och då kan det både bli omelett och nybakat bröd.

Jag har fått hem Urtekrams nya ekologiska musli som kommer i fyra olika sorter. Basen består av ekologisk havre och dinkel och till det finns en naturlig sötma från bland annat aronia, dadlar, granatäpple och kokos. På köpet kommer fiberrika fullkorn, nyttiga antioxidanter och uppiggande vitaminer. Jag ser verkligen fram emot de kommande frukostarna nu när jag ska få testa alla 4 sorter och det ska bli intressant att se vilken som blir min favorit och resten av familjens. Återkommer om det!

De 4 smakerna är:
- Superfruktig havremusli
- Crunchy aronia havremusli
- Crunchy granatäpple dinkelmusli
- Dadel och kokosnöt dinkelmusli

Inga kommentarer: