måndag 12 januari 2015

Låt oss njuta av svenska tulpaner!!!

Jag älskar tulpaner för de finns i så många underbara färger och de är så prisvärda tycker jag så man har råd att unna sig en bukett varje vecka! Att ha färska blommor hemma är vardagslyx och att så "lite" kan betyda så mycket för hemtrevnaden är häftigt!

Nu på torsdag den 15 januari så är det Tulpanen Dag och startskottet för den härliga svenska tulpansäsongen. Då tycker jag att ni alla kan lyxa till det med en bukett och varför inte passa på att ge en bukett till någon du tycker om samtidigt?
Men ett tips är att kolla på etiketten att buketten är Svenskodlad för att dels såklart stödja vårt land och miljön men även att kvalitén på blommorna som är bättre och därmed håller blommorna längre! Ge dem bara nytt svalt vatten varannan dag och snitta om dem med raka snitt.

Jag blev förra veckan inbjuden till att närvara på ett pressevent som handlade just om våra svenska tulpaner. Några odlare fanns på plats och berättade på ett väldigt intressant sätt om hur det går till att odla tulpaner och vad man bör tänka på när man köper dem. Även den duktiga blomsterkreatören Anna Gouteva fanns på plats för att inspirera och tipsa oss om vackra blomsterarrangemang!


Nu ska jag bjuda på några härliga tulpanbilder som förhoppningsvis får er glada och även påminna er om att det nu blir ljusare och snart är faktiskt våren här!


Ni kan läsa mer om tulpaner på Tulpanguiden.se om ni vill, det kommer snart även upp fler inspirerande bilder på min instagram (niehoffs).

Inga kommentarer: