måndag 13 oktober 2014

Trevlig och oväntad kväll

Nu blev det lite fel ordning här i bloggen, det var meningen att detta inlägg skulle komma före det andra :-) Förstår om ni blev lite förvirrade och inte förstod vad jag snackade om med utgång och vänner ;-)

Efter kalaset i lördags hade vi bara planerat att slänga oss i soffan och slappa men då ringde min kompis Catrine och frågade om jag ville hänga med på Invigningsfest på Fotografiskas nya restaurang och eftersom det var så himla länge sen vi sågs så ville jag inte tacka nej. Så det var bara att försöka få igång den gamla partyådran i mig och det var faktiskt inte så svårt, efter en dusch och ett glas vin så var jag redo att möta Stockholms natten ;-)

Fotografiskas nya restaurangkoncept som den kände krögaren och kocken Paul Svensson tagit fram ligger fokus på det gröna och säsongsbaserade. Så vi blev bjudna på många underbara maträtter såsom bl.a. Bisonoxe, ostar, skinkor, fisk, soppor och massa annat som bara smälte i munnen och det var häftigt att även leverantörerna själva var på plats för att berätta om deras specifika produkter. Jag hade lovat mig själv att slappna av och inte fotografera så mycket den kvällen så jag lämnade kameran hemma och min mobilkamera är ju värdelös. Men som bloggare är det omöjligt att inte fota alls så här kommer några dåliga bilder. Bättre bilder kommer imorgon då jag ska dit igen med systemkameran :-)


Det var mycket folk på plats, liveuppträdande och Enjoy Wine var där och bjöd på goda viner. Träffade några som vi kände som ville att vi skulle hänga med dem vidare på nattklubb men eftersom jag och Catrine inte har setts på så länge så gick vi istället till Gondolen och tog ett glas till i baren och fortsatte snacka. Måste vara åldern som spökar då jag inte har ett minsta sug efter mitt älskade Stureplan som bara för några år sen var mitt andra hem ;-)

Inga kommentarer: