fredag 12 september 2014

ICA bjuder på en smart och ekologisk jul för alla smaker

Även ICA har haft pressvisning där de visar upp Julens kollektion. Som ni vet så älskar jag att gå runt och frossa i alla nyheter, suga i mig massa inspiration och få idéer om hur min jul 2014 ska se ut.

På plats var många blogg/press kolleger och här står jag med min vän Annika Duckmark:


Bästa tjejerna från ICA presenterar kollektionen:


Vi blev bjudna på lammfiol med peppartotscheesecake tillsammans med äppelglögg när vi kom och efter det blev det saffranslax med hasselnötscitronette, rotfruktsgratäng med timjan och citron, ärt-och blomkålscreme med kallrökt skinka, skinkmacka med gräddstuvad svartkål och syrad ingefärsmorot, julsallad med granatäpple och saltrostad mandel. Börjar det att vattnas i munnen på er?


Till dessert blev det sen en supergod saffranskladdkaka som ni kommer att få receptet på i ett annat inlägg och det bjöds även på cocosruta med ingefära! Jag kan meddela att jag gick mätt därifrån :-)

Försäljningen av ekologiskt ökar stadigt och inför julen satsar ICA på att möta efterfrågan med ekologisk julskinka och revbensspjäll. ICA ökade den ekologiska försäljningen med 62 procent under andra kvartalet 2014 och det är den högsta någonsin!


ICA Home satsar som många andra på en "gammaldags" jul, virkade spetsstjärnor och halm i julgranen och koppar och mässing är också stort. Ljusslingor i alla möjliga konstellationer fanns det också gott om.


Såklart är det ju även viktigt att ha jul i köket, det är ju ändå där man står och "jobbar" tiden innan jul....


I goodiebagen fick vi med oss andra ätbara nyheter i form av delikatessfikon, gyllengula saffranskringlor, Tranbär och mandel till Icas nya Tranbärsglögg och ekologiska dadlar. Saknas på bilden gör den ekologiska julskinkan som på något konstigt vis bara försvann när min man kom hem och en underbar slev med en "inbyggd" termometer som jag genast använde i bullbaket och sen glömde att fota....


Eller här är en bild som jag la upp på instagram, så himla smart när man bakar och tänk all julgodis som man gör innan jul! Den perfekt julklappen till de som gillar att baka!

Inga kommentarer: