torsdag 18 september 2014

I jul ska vi njuta av Lavendel!

Ni som följer mig på instagram eller har läst annan media vet säkert redan att årets BLOSSA Glögg har inspirerats av de violetta dalgångarna i Provance och har smaksatts av soltorkad lavendel.


Jag var inbjuden på deras pressträff när de avslöjade nyheten och det var blandade kommentarer i den fullsatta lokalen. Vissa tyckte inte alls att det lät något vidare medan andra tyckte tvärtom. Själv så rynkade jag också först på näsan men sen när jag fick smaka den så märkte jag att jag gillade den! Den smakade inte så mycket lavendel som jag trodde att den skulle göra.

#Blossa14 kommer att finnas på systemet från den 1 oktober och kommer att kosta 97 kr.

Vi blev även bjuden på Blossa Frisk som är en lätt vinglögg med frisk smak av fläder. Den hade en rätt torr karaktär och jag tror att det var därför jag gillade den. Den har procentsatsen 2,2 % vol och kommer att finnas i din dagligvarubutik från mitten av oktober.


BLOSSA 4,7% är en röd lätt vinglögg som börjar säljas på systemet den 3 November. Även denna glögg är välkommen hem till mig i jul! 


Sen lanserades även Prima Julsnaps 2014.
Prima Julsnaps 2014 produceras i en begränsad upplaga och finns till försäljning från och med 1 oktober och prislappen ligger på 209 kr för 500 ml. Årets julsnaps har en fyllig smak av cognac, dadlar och citrus.
Själv är jag inte jätte förtjust i snaps men denna kommer absolut ändå få följa med upp till Hudik i jul :-)


Till detta drickat så blev vi serverade goda snittar och bakverk som var gjorda av den franske bagaren Sébastien Boudet.

 
En perfekt försmak av julen!

Inga kommentarer: