onsdag 23 april 2014

Min dotter blir mobbad för att hon har en blå matlåda!

Mina barn älskar Jake och Piraterna och när vi var på Lekmers butiksinvigning så blev de så glada när de fick köpa egna matlådor och vattenflaskor med deras bilder på!


Max går på utflykt varje tisdag med förskolan och han längtar varje gång bara för att han ska få använda sitt fina "matsäcksset". Smilla har med sig frukt och vatten till skolan varje dag och jag kommer ihåg att hon studsade hela vägen till skolan första dagen hon hade fyllt sitt nya fina set med äppelbitar och vatten. Dagen efter packade hon sin låda igen och jag såg att hon smekte figuren "Izzys" kind innan hon gick iväg, den tredje dagen såg jag att hon var tveksam om hon skulle ta en annan matlåda men gick ändå iväg med sin favoritlåda. Sen plötsligt den fjärde dagen tittade hon på mig med blanka ögon och sa att hon inte kunde ta med sitt favoritset mer, jag frågade varför och då berättade hon att hon sen första dagen blivit hånad och utskrattad på samlingen av sina klasskamrater när hon visat upp sin nya matlåda och att alla säger att hon har killgrejer och att det bara är killar som kan ha blått!
:-(
Det gör verkligen ont i mitt mammahjärta när barn är så dumma och jag undrar om lärarna hörde detta och pratade med dem? Imorgon när jag hämtar henne ska jag ta upp detta med dem så får vi se vad de säger.

Älskar dig, underbara Smilla och jag hoppas att du är stark nog att du kan fortsätta använda din kära matlåda även i fortsättningen för tjejer kan visst ha blått!!!

4 kommentarer:

Agnieszka-2barnsmorsan sa...

Men ush så elaka barn kan vara :( Gör alldeles ont i mig att läsa detta :(

Hoppas lärarna tar tag i detta för det är verkligen inte okej!

stora kramar

Popprinsessan sa...

Usch, jag tycker att det är så otroligt lågt ner i åldrarna som barn är elaka mot varandra. Kan inte minnas att det var riktigt så när man själv gick på lågstadiet.
Jag hoppas att din dotter fortsätter ha det som hon själv tycker är finast.
Kram

EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX sa...

Åh vad tråkigt när de håller på så. Det verkar som de blir mer och mer medvetna om saker nu när de närmar sig 7 år.. dessvärre. Snart får väl inte Melvin ha rosa på sig utan att någon skall komma med kommentarer.

Prata med lärarna så de blir medvetna och så hoppas jag att Smilla känner att hon kan ha sin matlåda med sig igen.

dianasdrömmar sa...

Hoppas verkligen att fröknarna tar upp detta med barnen kram Diana