måndag 3 februari 2014

NIVEA - Skonsam och effektiv behandling av känslig hud

Jag har förstått att det är fler än jag som har problem med torr hud när det är kallt ute. Jag har provat massor av krämer men måste erkänna att jag känner mig trygg med Nivea. Det sitter i från uppväxten tror jag att Nivea är känns bra och tryggt.
Sedan över 100 år erbjuder Nivea pålitliga och högkvalitativa produkter från generation till generation och under årens lopp har Nivea samlat en gedigen expertis inom hudvård. Varje år säljs över 1,5 miljoner Nivea Creme i blå burk, världens mest sålda hudkräm som har blivit en ikon inom hudvård!


Nivea har nu i januari lanserat en Nivea Créme Care Shower Cream, en duschkräm med den välbekanta och omtyckta doften av krämen i den blå burken. Duschkrämen är intensivt återfuktande och innehåller vårdande oljor som gör att huden även känns återfuktande efter duschen! Perfekt för torrisar som mig!

Nivea har även lanserat nya serien Sensitive Face Care. Känslig hud behöver lugnande och stärkande behandling och Nivea Sensitive-linjen har ingredienser som druvkärneolja, lakritsextrakt och dexpantenol som just reducerar de tre tecknen på känslig hud, rodnad, stramhet och torrhet.


Nivea Sensitive-serien är fri från parfymer, färgämnen och parabener. I serien ingår fyra ansiktsprodukter, dagkräm, nattkräm, 3-IN-1 Micellar Water samt cleansing milk.

Nivea har även kommit med en ny Powder Touch deodorant som ger en torr och silkeslen känsla i 48 timmar. Den innehåller kaolinpuder, ett naturligt och mångsidigt mineral känt för sina mjukgörande och absorberande egenskaper. Den är dermatologiskt testad och passar alla hudtyper. Den finns både i sprayflaska och roll-on.

1 kommentar:

Nina sa...

Älskar Nivea!! grymt!