tisdag 26 november 2013

Sveriges godaste macka!

Ute skiner solen och himlen är knallblå, så härligt. Känns inte som att det är julafton om mindre än en månad!

Tyvärr har jag inte tid att gå ut i det vackra vädret utan måste jobba med nästa veckas inredningsevent. Det ska bli så roligt och över 200 st har nu anmält sig! Jag kommer säkert att vara helt slut efter eventet och känna mig otrevlig som inte hade en möjlighet att prata med alla men så är det ju på såna här träffar. Jag kommer säkert att vara så nervös också eftersom jag ska stå på scenen och prata inför alla dessa människor i mikrofon vilket jag aldrig  tidigare gjort..... hoppas att ni alla kommer dit och hör av dig till mig om du också vill komma och få lite julinspiration eller om ni är ett företag och vill sponsra med något till vår goodiebag :-)

Jag fick precis ett mycket trevligt bud, perfekt till lunch så levererades Sveriges godaste mackor tillsammans med Lingondricka.


Tidigare i november avgjordes finalen i Mack-SM där åtta finalister gjorde upp om vem som gör Sveriges bästa macka. I finalen fanns flera olika matiga bidrag vilket visar att mackan har blivit ett modernt lunchalternativ i Sverige.
Segraren Mattias Vogel från Delselius Konditori i Gustavsberg vann med sin macka "Glöd på bröd" och det är de som jag fick hem idag!


Jag kan verkligen hålla med om att mackan var super god, saftig, smakrik och mättande. Den är gjord av ekologiskt surdegsbröd med paprikacreme, feta- och philadelphiaost, grillad kycklingfilé, grillad paprika, inlagd rödlök, rucola och ärtskott.

Tack branschorganisationen Sveriges bagare & konditorier som anordnade Mack SM och som bjöd på denna goda macka!

Inga kommentarer: