måndag 28 oktober 2013

Vardagsmaten måste gå snabbt men samtidigt vara hälsosam och god!

Igår hade jag min sista visning på 10 dagar och igår kväll när jag kom hem, kom jag hem till ett dukat bord, tända ljus, upphällt vin och färdiglagad söndagsmiddag! Att välkomnas så lyxigt (det är tyvärr inte så vanligt) och med vetskapen om att semestern är nära så slappnade jag av så mycket och självklart kom både huvudvärken och förkylningen som ett brev på posten! Så typiskt!

Så igår gick jag och la mig tidigt och idag har jag knappt orkat något, gick och la mig ett tag mitt på dagen för att försöka få bort huvudvärken men den är envis. Så typiskt bara för att jag har så mycket jobb att få undan och sen allt som ska packas och fixas inför resan. Tidigt på onsdagmorgon åker vi nämligen till Gran Canaria i en vecka!!! Ska bli helt underbart!!!

Räddaren i nöden blev idag ett bud från GoGreen, där en höstgryta var färdiglagad och jag behövde bara koka kikärter i 5 minuter! Så smidigt och enkelt!


GoGreen har tagit fram en produktinnovation som består av förkokta och lufttorkade baljväxter som säljs som torrvara men är färdiga att äta efter bara några minuters kokning. Vanliga ärtor behöver ju blötläggas 8-12 timmar för att sen kokas i en timme innan de är färdiga men det behöver man alltså inte göra med GoGreen!

Kikärter kan användas i mycket, tex. i gryta som vi åt idag, i sallad för att få lite tuggmotstånd men även som snacks då man kan rosta kikärterna.

1 kommentar:

Tjejmorsan sa...

http://tjejmorsan.blogg.se/2013/october/och-vinnarna-ar.html

Kram <3