lördag 19 oktober 2013

Stackars älskade barn!

Jag ligger efter i bloggandet rejält kan jag säga, jag har MASSOR att blogga om men tiden har inte räckt till den här veckan då det har varit pressdagar och många Inredningspartyn med Living and Room. Idag hade jag planerat in en bloggdag men redan klockan 10.30 ringde dagis och ville att jag skulle åka in till akuten med Max eftersom han ramlat baklänges från en "gunga" och slagit i huvudet i en sten :-(
Jag hämtade en otröstlig och blodig kille från dagis och åkte in till akuten, jacket i huvudet var djupt och såg inte bra ut och jag som inte gillar blod och mår illa bara jag tänker på sjukhus!
Jocke jobbade som musiklärare på skolan idag så det var bara för mig att bita ihop och vara världens starkaste och bästa mamma och inte försöka visa min rädsla för Max.


På Astrid Lindgrens Barnsjukhus ville han inte ha glass, inga klistermärken och absolut ingen alvedon. Han var envis som synden och han vägrade att sitta stilla när läkarna ville sy såret så jag fick lägga mig på en brits med honom över mig och blåhålla honom tillsammans med två manliga läkare medan två kvinnliga läkare fick försöka sy. De rakade även av honom lite hår. Max skrek, grät och var jätte arg och efter en del pauser så lyckades de få dit några stygn men inte tillräckligt många så de fick även limma lite. Efteråt var det delade meningar om de skulle ha bandage runt såret eller inte, om man syr så ska man ha bandage men inte om man limmar och nu hade de ju gjort både och.... de satte ändå på ett bandage och de sa att vi måste vara försiktig när vi tar av bandaget så att inte limmet har fastnat i bandaget så nu håller vi tummarna för att det inte har fastnat.... Efteråt när han lugnat ner sig så kändes allt bättre och han har inte klagat alls på hela kvällen förutom att han varit väldigt trött. Om 10 dagar ska vi in och ta bort stygnen, alldeles lagom till vi ska resa utomlands!

Jag är också skapligt trött nu så jag ska krypa ner och pussa på min hjälte, även fast allt var jobbigt idag så är jag så stolt över honom!!!

God natt!

2 kommentarer:

Linda sa...

men stackars liten =(((

pilla sa...

Nej stackars lillkillen! Tur att det gick bra ändå.