fredag 27 september 2013

Pralinkurs hos Chokladfabriken

I onsdags var jag inbjuden av Diana till en pralinkurs på Chokladfabriken. Det var superkul och första gången jag gjorde egna praliner! Men nu har jag fått blodad tand så nu kommer jag absolut att göra egna praliner i fortsättningen!


Två trevliga killar från Fruktdealen var också där och bjöd på goda svenska jordgubbar och de berättade om sitt företag som levererar frukt till företag. Jag ska absolut prova deras härliga fruktlåda någon dag, de har ett samarbete med Chokladfabriken så det finns tydligen lite choklad med i lådan också :-)


Vi blev indelade två och två och jag gjorde citronpraliner tillsammans med Julia. Med oss hem fick vi sen 15 stycken citronpraliner och 15 stycken hallonpraliner plus produkter från Klockaregården, Chokaldfabriken, Journal Chocolat och Fruktdealen.


När jag kom hem från eventet så hade Jocke somnat med barnen men jag tömde upp lite rosévin och gjorde det mysigt och sen väckte jag honom för att han också skulle få njuta av det goda :-)

1 kommentar:

dianasdrömmar sa...

Härliga bilder kram Diana