torsdag 22 augusti 2013

I skolan gråter man inte...

Oj vad fort man rycks in i vardagen! Första skoldagen för Smilla gick alldeles utmärkt och vi har nu en skoltjej här hemma som älskar sin skola och sina klasskamrater! :-) Hon studsar på vägen dit och hon studsar på vägen hem och vill berätta allt vad de gjort under dagen, underbart! Men det som bekymrar mig är att någon elev på skolan sagt att man inte får gråta på skolan så idag när hon ramlade i skoltrappan och slog smalbenet så skämdes hon när hon fick tårar i ögonen sa hon! Mitt hjärta höll på att brista när jag hörde det! Klart man får gråta även i skolan sa jag då och hon sa -vilken tur för inne på toaletten kunde jag inte hålla tillbaka tårarna! Lilla gumman.... ska prata med fröknarna om det imorgon så kanske de kan prata om det på någon samling.


Även Max trivs på dagis och på kvällarna leker de med sina bästisar. Jocke har kört igång i studion och sitter där alla dygnets timmar (känns det som) och jag har också fullt upp med att fixa inför höstens visningar. Även alla roliga pressträffar har kört igång så det kommer bli rätt många sådana framöver som ni ska få hänga med på, imorgon är det två stycken som jag ska på! Så nu måste jag hoppa i sängen och drömma om alla fina prylar jag beställt hem :-)

3 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Men stackars liten. Klart man måste få gråta i skolan - det var en riktigt dum kommentar hon fått höra. Bra du ska ta upp det med fröknarna. Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Det var trevligt att träffas idag! Så söt liten skoltjej! Kram Nilla

Junitjej sa...

Stackars lilla tjej! I min elevgrupp pratade vi om att det är modigt att inte bråka och slåss efter att ha läst Alfons Åberg.