torsdag 1 augusti 2013

9 år har vi stått ut med varandra!!!

Sommarväder och årsdag för Jocke och mig! Idag är det 9 år (!) sen vi träffades! Helt otroligt vad fort tiden går! Dagen började med att jag fick sätta mig vid ett dukat frukostbord och sen ställdes en solstol fram under parasollet på altanen och Jocke och barnen berättade att de skulle ut och fiska och att jag under den tiden var tvungen att ligga i denna stol och bara njuta, läsa bok eller lyssna på sommarpratarna. Jag har tidigare beklagat mig för att jag inte legat många minuter i sträck i denna stol, för alltid när man lägger sig så händer något, barnen behöver hjälp på toaletten, är hungriga, törstiga eller något annat och man får ligga max 5 minuter åt gången. Men idag fick jag ligga i över 2 timmar!!! Först lyssnade jag på Sommarprataren på P1 (hela programmet!!!) läste sen bok och hann tom slumra till lite innan familjen var tillbaka! Så lyxigt! En av de bästa presenter man kan ge en småbarnsmamma tror jag!


Sen ikväll åkte vi till en restaurang här på orten och åt middag, vi blev verkligen glatt överraskad över den goda maten som serverades, mycket mat och bra priser! Rekommenderar alla ett besök på Route 84 om ni får vägarna förbi Forsa!


Nu är vi tillbaka i vår stuga mätta och belåtna, imorgon har de lovat ännu en dag med vackert väder så det är bäst att jag går och lägger mig så att jag orkar upp och ta vara på dagen imorgon. Nu är det verkligen nedräkning på vår semester här uppe :-(

Inga kommentarer: