onsdag 17 juli 2013

Vid regnbågens slut....

....väntar förhoppningsvis en skatt! Det ska vi i varje fall ta reda på imorgon bestämde jag och barnen då vi såg att regnbågen gick ner i skogen alldeles bredvid oss nu ikväll!


Ett tag var det till och med dubbla regnbågar!


Det är så vackert med regnbågar tycker jag och Smilla satte genast igång och måla av dem... lila, mörkblå, ljusblå, grön, gul, orange och röd.... 7 färger såg vi och jag tror att det är vanligast.

Barnen sover och jag sitter uppe ensam i den ovanligt mörka kvällen, hade behövt gå ut och låsa förrådet men jag vet inte om jag vågar... på kvällarna dyker det upp många vilddjur här och jag känner inte för att möta någon ikväll... vet bl.a. att det är en räv som smyger omkring... äh, jag går och lägger mig och läser istället! God Natt!

Inga kommentarer: