söndag 28 juli 2013

Min födelsedag!

Jaha... ännu en födelsedag i mitt liv har passerat.... den här födelsedagen fick jag tyvärr fira utan Jocke då han är uppe i Kukkolaforsen och underhåller massa folk på Sikfesten!
Men familjen har skämt bort mig ändå så det har inte gått någon nöd på mig :-)

I morse fick jag presenter, teckningar och frukost på sängen av barnen, så mysigt. De sjöng och kramade mig och berättade vilken bra mamma jag är :-) Tänk om man fick vakna upp så varje morgon :-)


Som ni kanske vet så har vi ju ingen fungerande ugn här i stugan och jag ÄLSKAR ju att baka och är "känd" för att bjuda på mycket hembakat vid födelsedagar. Så det var med lite sorg i hjärtat jag fick bjuda på "halvfabrikat" idag..... jag bestämde mig för att köpa en "cupcakemaker" för att prova att göra cupcakes i den och det funkade faktiskt bättre än förväntat! Väldigt enkelt! Bara blanda ihop "vanlig" muffinssmet och sen fylla "formarna" stänga locket i ca. 8-10 minuter och vips så är de färdiga! Sen spritsar man på valfritt tillbehör, idag fyllde jag även mina med blåbär, hallon, jordgubbar och smultron... lyx cupcakes :-)


Eftersom det inte gick att baka tårtbottnar och undviker helst att köpa färdiga så bestämde jag mig för att utnyttja en kupong som jag fått från Almondy på en Moussetårta. Jag tinade tårtan och sen bredde jag på en massa bär och spritsade rosa grädde över så att den blev lite festligare.... mycket god blev den också!


Mamma, pappa, syrran och hennes familj kom och firade mig och vi hade fikakalas på altanen i det härliga vädret. Otroligt nog så har jag alltid haft fint väder på mina födelsedagar, på eftermiddagen idag kom det lite regn men annars så har det varit fint och ikväll har det varit en ljummen och skön kväll. Har även fått 150 grattishälsningar på Facebook, flera SMS, telefonsamtal och t.o.m. grattiskort på posten! TACK allihopa som har tänkt på mig idag, jag älskar att fylla år!!!! :-D

1 kommentar:

Lina sa...

Mysig dag du verkar ha haft ändå, ni verkar ha en mysig somar. Jag tror vi åker till Fjäderholmarna fredd 16 aug faktiskt, när åker ni? Vi blir på västkusten till 11 aug nämöligen, kramar