lördag 30 mars 2013

I mitt påskägg fanns rosa champagne!

Vi hade en mysig skärtorsdag tillsammans med våra vänner Annelie, Kjelle och Pontus här hemma. Vi åt god mat och massor av godis ;-) Våra desserter blev populära och de hade med sig ett stort påskägg fyllt av godis till barnen och även jag fick en påskpresent, rosa champagne.... bästa påskpresenten :-)


Men gladast av alla var nog Max som tyckte han kommit till himmelriket då Pontus hade med sig en stor flyttkartong fylld med "urvuxna" leksaker.


Så hela påsken har han lekt med sina nya leksaker och vi har många nya böcker att läsa! Tack bästa Pontus, Annelie och Kjelle för er givmildhet!

Långfredagen var lång och skön, vi fick massa "måsten" gjort och hela familjen var tillsammans hela dagen!

Idag påskafton så är Jocke iväg på en spelning nere i Falköping så jag och barnen har varit ensamma hela dagen och han blir borta tills imorgon eftermiddag. Vädret har fortsatt varit fint men det blåser en del men jag och barnen var ute i två timmar idag och cyklade. Vi har varit lite lata när det gäller Smillas stödhjul på cykeln men nu är de äntligen bortskruvade! Så idag har vi tränat, tränat och tränat och konstaterat att det är väldigt vingligt att lära sig att cykla utan stödhjul :-) Men hon är jätte duktig och hon kommer inte ge sig förrän hon kan så imorgon ska vi ut och träna igen!

Ikväll har Smilla och jag gjort egen sushi igen eftersom det är vår gemensamma favoriträtt, Max fick också välja sin mat idag och han valde ris och köttbullar :-) Vi försöker få honom att smaka på sushi men han vägrar. Sen badade vi och kollade på Fångarna på fortet och efter det så fick båda somna i soffan vilket de tycker är så mysigt men nu har jag burit in dem till sina sängar och jag ska också snart gå och lägga mig. I natt ställs klockan fram en timme så det kommer nog att innebära att vi får sova till 07.30 istället för 06.30 hoppas jag.... det blir ju inte fler timmar men det känns ändå bättre att gå upp 07.30 istället för 06.30 på en söndag!

1 kommentar:

Therese sa...

Den champagnen är SÅ god! Min favvo:)