tisdag 12 februari 2013

Semmeldagen och pannkaksdagen på samma dag!

Idag är det tillåtet att frossa! Man får frossa i både semlor och pannkakor om man vill! Jag är inte så förtjust i semlor så jag håller mig till pannkakorna istället :-)

Jag tänkte dela med mig av mitt godaste pannkaksrecept till er:

4 ägg
2 ½ dl vetemjöl
6 dl Mjölk
1 msk socker
1 krm salt
Äkta smör att steka i

Gör så här:
Knäck äggen i en skål och vispa dem luftigt
Tillsätt mjöl lite i taget, vispa.
Späd med mjölk och fortsätt vispa.
Tillsätt socker och salt.
Låt stå och svälla i kylskåpet i minst 20 minuter och grädda sen på medelstark värme i äkta smör!

Servera med färska bär och vispad grädde
MUMS!
Bilder kommer ikväll när vi gräddar pannkakorna :-)

Istället kommer här en bild på mitt hår, jag var ju hos frisören igår och de färgade många smala slingor i olika blonda nyanser och jag är nöjd med färgen! Jag är inte så nöjd med längden på mitt hår men för 7 månader sen så var jag på en frisörsalong som blekte sönder mitt hår så att det gick av! Jag var då tvungen att klippa mitt hår kort och det var jätte jobbigt, på 7 månader har mitt hår växt en bit och jag började åter få längd i håret men det som gick av i hårbotten har nu växt ut till den här längden så för att det inte ska se konstigt ut så var jag tvungen att klippa allt hår kort igen! :-(
Men förhoppningsvis så kan det nu få växa jämnt och  jag slipper i varje fall det platinablonda och mitt hår blir friskare och friskare för varje dag..... ni kan läsa om katastrofen HÄR ifall ni missade den dagen!

2 kommentarer:

Junitjej sa...

Mums, så gott med både semlor och pannkakor!

trollet sa...

aj va jobbigt att få håret förstört!! Växer fint dock!!
Du får njuta av pannkaksmiddagen=)