fredag 22 februari 2013

Just det.....

När man har ledig oplanerad tid så tänker man att man ska göra något mysigt av den, som igår planerade ju jag att jag skulle lägga mig i soffan och kolla på tv och dricka ett glas vin. Men så blev det såklart inte.... fram till 19.30 var det full rulle på de 4 barnen och efteråt var det vara att städa städa och städa :-) Ett tag blev det lite stimmigt med barnen men då satte jag på en film till grabbarna och tjejerna fick kolla på Nicke och Nilla på iPaden och då blev det i varje fall lugnt i 15 minuter :-)


När klockan var 21.00 och barnen somnat och jag tagit reda på all disk och leksaker så hamnade jag förstås framför datorn och började svara på en massa mail och helt plötsligt så är kvällen slut och man är tvungen att gå och lägga sig. Söndagens visning blev precis också avbokad så helt plötsligt har vi en "tom" familjehelg framför oss!!! Känns otroligt mysigt och efter kvällens visning så ska jag varva ner och komma in i familjestämning har jag bestämt :-)

Vi hade planer på att åka och hälsa på Ingemar Stenmark med familj ute i Vaxholm men de sms:ade just att de ska iväg till Tärnaby över sportlovet. Just det, det är ju sportlov nu! Vi tänker ju inte på det eftersom det inte "drabbar" oss alls utan det är väl först när barnen börjar skolan som det blir aktuellt med sportlov. Någon som ska iväg på Sportlovsfirande?

Inga kommentarer: