lördag 16 februari 2013

Det italienska köket, utan spis och kylskåp

Eftersom jag ofta är ensam med barnen så räcker ibland inte tiden riktigt till att vara den perfekta mamman och det som ibland blir lidande är maten.... jag måste erkänna att jag ibland får ta till halvfabrikat när tiden inte räcker till och två hungriga barn står och stampar vid spisen.
Men jag försöker att undvika mat med konserveringsmedel och blev glad när jag såg att Barilla lanserar färdigrätter utan konserveringsmedel. Det är tre italienska måltider som varken kräver spis eller kylskåp och rätterna går snabbt att tillreda och kräver endast 90 sekunder i mikrovågsugnen!
Rätterna är framtagna för att passa en modern livsstil och kan förvaras i väskan eller skrivbordslådan vilket gör att de passar utmärkt efter exempelvis träningen på lunchen eller då tiden inte räcker till för matlagning på kvällen.
De nya rätterna är tillagade med noga utvalda råvaror, baserade på genuina italienska recept inspirerade av medelhavsdieten. Rätterna kommer i smakerna Bolognese (klassisk köttfärssås), Basilico (med basilika och tomat) och Verdure (blandade grönsaker). 

1 kommentar:

JaanaM. sa...

Ja, tiden räcker inte till alltid, då får man passa på att ta hjälpmedel. kul att du hittat färdigmat med nyttigt innehåll. Ska spana in detta, då jag inte alltid hinner eller orkar laga mat.... :) Så att jag kan koncentrera mig på träning...