lördag 5 januari 2013

Roligt med vänner!

Hej och förlåt att jag inte bloggade igår men jag valde att ha en heldag med familjen istället för vi vet inte när det blir nästa gång och nu i helgen lovar jag att ta igen bloggandet :-)

Nu har Micke Rickfors precis varit här och hämtat upp Jocke för de ska köra iväg till Kristinehamn för en spelning ikväll och sen vidare till Karlstad imorgon för att spela där så nu blir det jag och barnen i två dagar. Just nu har vi alla tre krypit i våra one piecar och sitter och myser i soffan och kollar på reprisen av Gladiatorerna. Barnen gillar det programmet och i det här avsnittet så är min vän Lovisa med och tävlar så då är det ju extra kul, kul också att hon vann! Grattis Lofsan!

I torsdags var vi till badhuset och badade hela familjen och det var jättekul! Barnen älskar att bada och Max lärde sig att hoppa från kanten och Smilla från trampolinen! Så modiga!


Efter badningen åkte vi hem till våra vänner Mona, Johan och Samuel för att leka och äta middag. De bjöd på god pasta och glass till efterrätt och barnen lekte bra med varandra.

Igår när vi ändå var inne på aktiviteter så hade vi premiär på skridskor för båda barnen! Smilla har tjatat en längre tid och igår fick hon äntligen prova! Det var svårt till en början men efter ett tag kände hon att hon hittade balansen och vågade sig ut själv på isen, Max däremot tyckte det var svårare så honom fick vi hålla i handen hela tiden men övning ger färdighet så vi har lovat dem att vi ska ut och åka nästa helg igen!


Igår kväll åkte vi hem till Annelie, Kjelle och Pontus och kollade in deras nybyggda, fina hus. Även där blev vi bjudna på en god middag som avslutades med chokladfontän att doppa goda frukter i, mums!



Max höll vi inte på att få hem då Pontus hade så roliga masker och leksaker, fast å andra sidan var jag inte så sugen att ta hem detta läskiga monster ;-)


Nu börjar det bli dags för lunch här hemma, hörs snart igen!

Inga kommentarer: