onsdag 5 december 2012

Vardagslyx i snöovädret

Fy vilket oväder! Jag skulle ju ha åkt iväg till Kista idag för att äta lunch med min vän Kina men jag avbokade faktiskt det! När inga bussar eller tåg går och till och med Arlanda är stängt så är det lite onödigt att ge sig ut på vägarna tycker jag, när man går in på facebook så ser man att många sitter fast med sina bilar. Tänk att det ska bli sånt här kaos varje år!

Barnen fick åka pulka till dagis idag vilket de såklart tyckte var jätte roligt! Själv blev jag svettig och andfådd för det är tungt att dra två barn men om jag fortsätter så här varje morgon så kommer jag nog ha snygg kropp till våren ;-) Plus att jag har glömt äta frukost idag! Jag brukar äta frukost när jag kommit hem från dagis men idag så hade jag telefonmöte mellan 10-11 och nu 11.30 kände jag att det började kurra i magen och jag tänkte att det är lite för tidigt för lunch men sen kom jag på att jag har ju inte ätit någon frukost :-) Så idag får det bli en mindre lyxig brunch i form av fil och flingor för jag orkar inte ens gå ner till affären. Men lite glamour blir det i varje fall eftersom jag får äta med nyputsade silverbestick, det syns att mamma varit här för då skiner alltid besticken ;-)
Här hemma gillar vi "vardagslyx" som att äta med silverbestick och använda "finservisen" varje dag är en av dem, vad har ni för vardagslyx ni brukar unna er?

1 kommentar:

Marie-Louise sa...

Ja det blev lite smått kaos i morse eller ja idag, det håller ju i sig. Hade jag vetat hur svårt det skulle vara att ta sig fram i kollektivtrafiken i morse hade jag låtit mina barn vara hemma idag - men de fick lov att åka iväg och det tog sin lilla tid... Kram