onsdag 26 december 2012

Till Kina med Loreen

Igår åkte Jocke till Stockholm, det är inte det lättaste och absolut inte det billigaste att åka tåg runt jul men som tur var kunde han lifta hem med min kompis Kins "man" Dr Alban som även han skulle iväg och jobba så det var ju perfekt! Kin och jag är ju i samma sits eftersom våra män är i artistbranchen och ofta jobbar när vi andra är lediga så ikväll ska hon och jag ut och partaja ihop här i Hudik! Jag är egentligen inte ett dugg sugen att gå ut men hon har övertalat mig och det blir säkert kul bara man kommer ut. Man blir så "insnöad" och lat när man är hos sina föräldrar och efter denna jul så känner jag mig ful och tjock så helst skulle jag bara vilja ligga i soffan och äta ännu mer godis ;-)

Idag flyger Jocke till Kina tillsammans med Loreen och Robert Wells och ska vara där fram till nyår för att spela på en stor TV-gala. Han kommer hem igen lagom för att hinna fira nyår med oss så det är ju skönt. Jag och barnen åker mot Stockholm igen på fredag så vi får några dagar ensamma där innan han kommer hem men vi har redan fullt schema så det går ingen nöd på oss ;-)

Nu ska jag hoppa in i duschen och försöka tvätta av mig lite "damm" och börja ladda inför kvällen, kanske tjuvstarta lite på vinflaskan så att jag får lite "feeling" :-)

Inga kommentarer: