fredag 28 september 2012

Boka unika boenden med Airbnb

Igår var jag på en exklusiv bloggmiddag med Airbnb i en av deras lägenheter som de hyr ut på Odengatan i Stockholm. Vi var 8 bloggare som exklusivt var inbjudna och de flesta bloggare på plats kände jag sen tidigare. Det var bl.a. Liniz, Bambi, Emma-Lou och Kelly.


Airbnb är en social marknadsplats för privata hem där man kan hyra ut eller boka unika boenden online över hela världen till förmånliga priser. Det kan vara en mysig 1:a på Manhattan i New York, ett trädhus i en djungel, en alldeles egen ö i Fiji eller varför inte bo i ett lyxigt slott?


Jag kommer absolut kolla dessa boendealternativ nästa gång jag ska ut och resa och jag är faktiskt själv lite sugen på att hyra ut vår lägenhet eller kanske sommarstugan?!

Det kostar ingenting att lägga upp sin bostad på Airbnb och om man hyr ut via dom så tar dom bara 3% i avgift. Dom har även en försäkring som täcker eventuella skador eller stöld.

Förutom Airbnb så var även Vagabond på plats, deras redaktionschef Kajsa berättade om resetrender och gav oss tips om vart, hur och när man ska ut och resa. Visste ni att billigaste dagen att flyga på är en tisdag och de populäraste resemålen är Spanien, Thailand och USA?!

Efter presentationerna blev vi bjudna på en exklusiv middag i form av kalvkött med rostad potatis, sparris, kantareller och rödvinsås samt äppelpaj till efterrätt.

  
 

Inga kommentarer: