onsdag 9 maj 2012

Nedräkning

-Mamma, hur många dagar är det kvar till jag fyller 5 år?
- Det är 40 dagar kvar älskling.

Så låter det varje dag här hemma just nu, nedräkningen är igång sedan lång tid tillbaka. Smilla längtar tills hon blir en "stor" tjej som hon själv tycker att hon blir när hon fyller 5. Det är många kalas bland dagiskompisarna just nu så hon blir ju hela tiden påmind om att hon också vill ha kalas! Det värsta kompisarna kan säga till varandra just nu är - Men då får inte du komma på mitt kalas! Då kan det bli katastrof hos en känslig 5-åring kan jag upplysa er om!

När jag var på Bloggminglet förra veckan så träffade jag Gunnel som driver företaget Kalaspinglan så därför gick jag nu in på deras hemsida och kikade runt lite och fann ett himmelrike utan dess like! Där finns ju färdiga kalaspaket med alla mina barns favoriter! Ska visa sidan för Smilla imorgon så får vi se vad hon väljer men jag gissar på Askungen, Trassel eller kanske Tingeling.... det kommer nog bli svårt att välja :-)


2 kommentarer:

cecce sa...

Visst har de bra saker!! Har varit inne och tittat:-) Tyvärr har jag bara en liten kvar att ordna barnkalas för. Älskar dessa event så det känns lite sorgligt!

Önskar dig en fin dag!

Kram C

Michaela sa...

Så roligt, vi har också nedräkning här och det började för en månad sedan när storebror fyllde å.