måndag 21 maj 2012

Jag måste få skryta lite...

Idag var det sista dagen på Smillas simskola, nu är det sommarlov gällande både dansen och simningen. Det kommer bli rätt tomt men vi hittar säkert på något annat att göra varje söndag och måndag ;-)

Vi har räknat ut att Smilla sammanlagt varit på simskolan 20 gånger och en halvtimme varje gång, hon började i slutet på oktober och idag visade hon upp vad hon lärt sig! Hon kan så gott som simma själv utan varken simpuffar eller "korv"! Visst hon hamnar under vattnet lite då och då men hon fortsätter att simma ändå :-) Hon hoppar själv från kanten och hon kan även flyta på ryggen och sen vända sig i vattnet så att hon fortsätter flyta på magen i 5 sekunder! Sen kan hon även dyka ner på botten och ta upp en "skatt" så gissa om det var två stolta föräldrar som tittade på henne idag! När hon började i höstas så vågade hon inte ens doppa huvudet under vattnet och hon visste inte hur man tog ett simtag!

 

Så, nu har jag skrytit klart över min skrutta, nu ska jag faktiskt skryta om mig själv ;-) Igår eftermiddag rev jag ut hela förrådet och letade fram alla flyttkartonger med trallgolv och alla balkongmöbler och släpade upp till lägenheten och idag efter simskolan började jag pussla med golvet, det är sådana fyrkantiga trallplattor som man ska sätta ihop. Barnen hjälpte mig och Smilla sa att det var som att bygga pussel :-)


När vi fått golvet på plats så oljade jag in det och även utemöblerna så det blev så fint! Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv ;-) Men jag vill vänta med att visa er bilder tills jag har handlat lite blommor och pyntat det sista!

Ikväll har vi suttit på balkongen i den ljumma kvällen och kollat på luftballonger som svävat ovanför oss, nu känns det som om sommaren verkligen är på intågande!!!

Inga kommentarer: