lördag 19 maj 2012

Hemmafru, lyxigt eller inte?

Idag är jag inte en lika duktig mamma som igår, idag satsar jag på att vara en bra hemmafru istället. Jag städar, viker tvätt, dammsugar, RENSAR och förbereder kvällens middag. Barnen underhåller jag genom att "hitta" bortglömda leksaker när jag rensar och städar. Jag lägger leksaker som de inte har lekt med de sista månaderna i en hög för att lägga ut till försäljning men helt plötsligt kommer de på att de saknat leksakerna och börjar leka med dem igen. Så vi får se hur mycket som vi kan rensa bort i slutändan. Jag tvingar dem också att prova en massa kepsar, solhattar och sommarskor för att se vilka de växt ur från förra sommaren.

Jag försöker även få hem Jocke från studion lite tidigare ikväll så att han i varje fall kan äta middag med oss, vi saknar ju honom! Men han har så mycket att göra och jag hör hur stressad han låter när han ringer för jag vet ju att han självklart vill komma hem till oss men jobb är alltid jobb och som egenföretagare så får man se till att jobba på och då spelar det ingen roll om det blir många kvällar och helger. Men han skulle försöka hinna hem till middagen, ikväll tänkte vi faktiskt lyxa till det med tacos! Jag vet att det är många som äter det varje vecka och att det nästan blir lite som vardagsmat men vi äter det kanske en gång var tredje månad om ens det så för oss blir det lite speciellt när vi äter det, vi känner oss som "vanliga" människor nästan ;-)

Skulle också vilja riva ur förrådet och leta fram alla balkongmöbler och "trallgolvet" så att vi får fint på balkongen. Men det måste jag göra någon dag när Jocke är hemma så att jag får hjälp att bära upp allt. Vi satt igår kväll och gick igenom våra kalendrar och då kom vi fram till att nästa gång vi kan umgås är den 10 juni så om 3 veckor typ, han har så galet mycket jobb just nu och han ska även till Kina i en vecka.... ja, ja.. tur att jag är van att vara musikeränka ;-)

Men sen i sommar ser det rätt lugnt ut (just nu) så då ska vi umgås och bo uppe i vårt paradis och bara njuta!
Längtar!!!



Inga kommentarer: