söndag 1 april 2012

Lördagen spenderades med Alfons Åberg

Vi bor på 18:e våningen av 19! Barnen tycker att det är jätte häftigt och de stormtrivs här på Alfonshotellet! Nu sover de gott i sängen efter en rolig och aktivitetsfylld dag.

Hotellrummet är fräscht, rymligt och fint och när vi checkade in väntade Alfonspresenter på oss, godis och läsk :-)


De har byggt upp ett stort Alfonsland där man får leka och klättra:


och spela innebandy och laga mat:


Sen var det även en teaterföreställning där båda barnen satt blickstilla och såg hela föreställningen och efteråt var de helt lyriska:


Vi bjöds på en härlig middagsbuffé där barnen blandade hejvilt med spagetti & köttfärssås, köttbullar och ris och kyckling och pommes :-) Perfekt med buffé tycker vi! Jag åt god lax med räkor så maten och servicen får högt betyg av både barnen och mig!


Kvällen avslutades med minidisco och barhäng :-)


Dagen får nog 5 Alfons av 5 möjliga av barnen, jag har också haft en trevlig dag men det tar på krafterna att ha ensamt ansvar och uppsikt över två livfulla barn bland massor av andra barn och i en enorm lokal där förstås barnen vill vara på olika avdelningar och leka. Men det var mitt eget val att göra detta och jag gläds verkligen med barnen och gjorde detta för deras skull!!! Nu ska en väldigt trött mamma krypa ner i den stora hotellsängen tillsammans med de underbara barnen. God Natt, imorgon kommer recension av sängen och hotellfrukosten :-)

Inga kommentarer: