lördag 14 april 2012

Full fart

Full fart har det varit idag! Barnen lämnades på dagis, jag gick hem och jobbade och städade innan det var dags att hämta dem igen. Våra vänner Catrine och Natalie kom och hälsade på och hade köpt med sig fikabröd som vi smaskade på medan barnen lekte, även grannbarnet Elin kom och lekte så det var full fart!

Sen kom mamma, pappa och systerdotter Felicia. De ska gå på Trädgårdsmässa imorgon så de ska sova här i tre nätter! Det ska bli jätte mysigt och barnen är såklart jätte glada över det. Ikväll har vi frossat i godis, glass, vin och kollat på Let´s Dance.

Så NU när klockan är över midnatt får jag lite tid över till att blogga :-)

Idag har det varit fredag den 13:e men jag har inte märkt av det något, det har varit som en "vanlig" dag.... fast nu när jag tänker efter så gick ju dammsugaren sönder och jag pajade en skål.... hmm....

Imorgon är det kalas på schemat, mer jobb och vi måste byta däck på bilen.... men ska försöka hinna blogga och läsa lite bloggar också. Två bloggar som jag verkligen kan rekommendera just nu är Magdalena Graafs och Carolas bloggar. Magdalena är just nu i Filippinerna på en välgörenhetsresa där hon hjälper barn i misär, hon delar med sig av många skrämmande bilder och man har så svårt att ta till sig att det är så otroligt fattigt i vissa delar av världen, t.e.x. dessa barn som bor på en soptipp och bor bland "lik" och i en stank som är obeskrivlig. Carola är i Sydafrika och håller på att lära känna sin adopterade dotter Zoe och snart ska de få flyga hem till Sverige tillsammans och börja leva som en familj tillsammans med Carolas son Amadeus.

Inga kommentarer: