måndag 6 februari 2012

Halv bröllopsdag

För 6 månader sen, den 6 augusti 2011 så blev jag en gift kvinna! Oj, vad fort det har gått! Det känns faktiskt rätt annorlunda att vara gift, bara det att ändra efternamn är ju ett jätte jobb både att ändra i alla register och att öva in en ny "autograf". Jag säger fortfarande fel när jag ska presentera mig i telefonen för någon och skriver ofta fel efternamn på "slippar".

Sen att kunna presentera Jocke som "min man" känns stort och varje gång han kallar mig för fru så reagerar jag för det känns så ovant men samtidigt så himla mysigt! Men sen är det väl ingen större skillnad, jag får fortfarande inga blommor eller presenter (förutom när jag ber om det) och han kommer väl inte ens att komma ihåg denna dag som egentligen inte är någon dag att komma ihåg eftersom man bara brukar fira årsdagar..... men ni som känner mig vet att jag älskar att fira och försöker alltid att hitta en anledning att få fira ;-) Så därför säger jag till mig själv, grattis på 6 månaders dagen, FRU NIEHOFF!!!



Självklart ska jag visa min uppskattning till Jocke och ge honom en liten present, vi får se imorgon vad det blir :-)

1 kommentar:

Helena sa...

Grattis fru (och herr) Niehoff på 6 månaders dagen :)