onsdag 25 januari 2012

Mina starka fina vänner!

Jag är så stolt för att jag har så starka vänner i min bekantskapskrets, som vågar bryta upp från ett dåligt mönster och dessutom vågar prata om det! Jag ska främst lyfta fram 4 kvinnor i min närhet som jag verkligen beundrar för deras mod och någon kanske har missat deras berättelser:

Sara Varga: Begåvade underbara Sara! Efter många år av misshandel och förnedring så lyckades hon bryta upp från sitt ex. Detta ex som de flesta vet vem han är och utåt sett verkar vara en underbar kille men bakom denna fasad gömmer sig ett riktigt monster. Får rysningar när jag ser honom nu för tiden eftersom hon personligen berättat för mig om allt han gjort mot henne. Hon skrev ju låten "Spring för Livet" och den handlar om att man ska våga ta sig ur ett dåligt förhållande, många har varit på henne och vill veta hennes bakgrund och nu har hon äntligen valt att berätta en liten del av det på sin blogg, läs HÄR!

 

Magdalena Graaf:  Denna tjej har också varit med om ungefär samma grej och t.o.m ännu värre eftersom hon fick fler fysiska slag och blev t.o.m. skjuten av en kolsyrepistol. Hon har fått fly tillsammans med sin son land och rike runt med skyddad identitet. Om allt detta skrev hon en bok "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" och det är en av de bästa böcker jag läst, läs den!!! Hennes blogg är också underbar, du hittar den HÄR!

Hon var även med i tv-programmet "Det blir bättre", se avsnitter HÄR!



Linda Lampenius: En sprudlande glad tjej som är otroligt begåvad och jag älskar att se och höra henne spela. Har i väldigt många år av sitt liv (23 år) haft ätstörningar och skriver just nu på en bok om ätstörningar, hon kommer också åka på en föreläsningsturné runt om i Sverige i år. Förra året var hon med i tv-programmet "Det blir bättre" på Tv3 (klicka här för att se avsnittet) och hon skriver mycket om detta svåra ämne på sin blogg som jag läser varje dag.



Jessica Andersson:  En härlig tjej som jag fick äran att tillbringa en vecka i Thailand med förra året. Har haft en tuff uppväxt med en mamma som missbrukade och mamman var ofta tillsammans med våldsamma män. Jessica har också skrivit en bok ”När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var". Hon var även med i programmet "Livet blir bättre" förra veckan och berättade om det hon varit med om. Se programmet HÄR!


Tack för att ni finns och att ni delar med er av det ni varit med om! 

 

1 kommentar:

Kin sa...

Vad fint skrivet!! Jag missade faktiskt avsnittet med Jessika och ska faktiskt kika in här och se det, Tack! Vi får se till att ses snart. Vi åker iväg nästa onsdag några dagar men gärna efter det! Kraaam