onsdag 28 december 2011

Oj vad dagarna går.....

Nu ska jag försöka mig på ett blogginlägg igen, är hos Jockes föräldrar och sitter vid en ganska trött dator så vi får se hur det går, skulle vilja tipsa om så många bra reor här på nätet men tyvärr måste jag prioritera "vardags" bloggandet.

Vi har det jätte bra här nere, får sovmorgon varje morgon eftersom det bara är farmor som gäller för Smilla när hon vaknar vid 07.30 och Max brukar sova ändå till 09.00 :-) Sen går vi ner till ett dukat frukostbord och börjar planera dagen som oftast blir väldigt lugnt och vi tar dagen som den kommer, så skönt!

Tänkte jag skulle visa lite av våra julklappar, vet att det finns några nyfikna där ute ;-) Max fick mycket fina kläder och farmor hade stickat en jätte fin mössa som matchar tröjan som hon stickat tidigare till honom och hon hade även stickat ett par fina sockar. Han fick även böcker, DVD, väska, mantel, bilar, lego och en fin stol.


Smilla och Max fick varsinn One Piece men jag fick ingen :-( Så jag får väl gå och köpa mig en själv, Jocke gillar dem inte och är rädd att jag ska ha den när jag hämtar och lämnar på dagis. Han tycker ofta att jag klär mig som en tonåring och en gång frågade faktiskt en 5 åring på dagiset om jag var ett barn eller en vuxen ;-)

Smilla fick också massa fina kläder, DVD, dansskor, diadem, hårspännen, pusselmatta i form av en hage, en hamster som bor i ett slott´....


Jag fick fina krämer, godis och böcker.... Sen blir man ju alltid stolt och glad som mamma när man får något av sitt barn som tillverkats på egen hand.... ;-)


 Idag har Jocke och jag haft en heldag i Malmö, så härligt! Faster Lotta och kusinerna Ida och Elin "lånade" barnen och tog med dem till Kulhuset som är ett lekland i Trelleborg. Jocke och jag gick runt i affärer i Malmö och shoppade lite, jag slog faktiskt till på en ny mobiltelefon! Jag hade tyvärr inte råd med en Iphone men jag fick i varje fall en med touchskärm ;-)
Vi passade även på att gå på bio och ut och äta på restaurang vilket inte händer allt för ofta nu för tiden tyvärr.... Vi såg filmen "Simon och Ekarna" och vi tyckte den var jätte bra så den kan jag rekommendera för er som inte sett den ännu.

Inga kommentarer: