tisdag 29 november 2011

Champagneprovning & 3 rätters middag

I bröllopspresent fick vi en champagneprovarlåda som vi blev väldigt glada för eftersom vi älskar champagne! Nu har jag precis lagt en flaska på kylning för ikväll är det sista kvällen som vi kan äta en familjemiddag tillsammans innan jul eftersom Jocke jobbar varje kväll.

Ikväll provar vi "Gonet" och återkommer vad vi tycker om den, det ska bli spännande!

Jag har även förberett en god 3 rätters middag och just nu står potatisgratängen i ugnen och sprider en god doft i lägenheten och köttet ligger i marinad. Till efterrätt blir det ostbricka med bl.a två av våra favoritostar, Taleggio och Gruyére. Mums!


Nu är det bara att vänta på att flyget ska anlända från London med Jocke, typiskt nog såg jag att det är 30 minuter försenat.... Ja, ja... den som väntar på något gott.... undrar om jag kan öppna och provsmaka lite champagne? Fast risken finns ju att flaskan är slut när Jocke kommer..... fast å andra sidan så tror jag inte han har räknat med champagne och har ingen koll på hur många flaskor som fanns i lådan... äh, jag tar ett glas, skål!!!

Inga kommentarer: