måndag 31 oktober 2011

Dumma dumma bil.....

Åh, än en gång så har bilen strulat för oss, det är verkligen mening att vi måste köpa en ny tror jag. Idag efter dagis åkte jag och barnen till Ica Maxi för att storhandla. På vägen hem var det lite bilköer och helt plötsligt börjar bilen koka! Så där blir vi ståendes vid vägkanten med motorhuven uppe och bolmande rök som väller ut samtidigt som två hungriga, trötta barn sitter i bilen och är irriterade. Jag hoppades att någon av de bilar som åkte förbi oss skulle stanna när de såg att det var en ensam "mamma" med 2 barn i bilen men icke sa Nicke, ingen var intresserad av att hjälpa oss. Det slutade med att jag fick lämna bilen och ta taxi hem!! Dessutom tog det en stund innan jag fick tag på en taxi som hade 2 bilbarnstolar eftersom det var i rusningstrafik, gissa om jag var slut när jag äntligen kom hem med 2 trötta, hungriga barn plus alla matkassar!!!
Jocke ska hämta bilen nu ikväll efter jobbet, förhoppningsvis vill den bara ha lite kylarvätska men eftersom den blev het så fort så kan det vara en "rem" som gått av.... vi får se....snälla håll tummarna med oss!

Smilla bad om att få läsa "Gud som haver" nu ikväll innan hon somnade, vi gjorde det ibland förr när hon var mindre men det var länge sen nu så det var lite lustigt att hon ville göra det just ikväll. När vi låg i sängen och läste den så fick jag lite ångest och började fundera på hur många svordomar som jag egentligen sa där i bilen... Hmm...


Inga kommentarer: