onsdag 8 mars 2017

Sidensvansar, Kakaduor och fågelholkar

Visste ni att fågeltrenden är jätte stor just nu? Det är helt plötsligt trendigt att vara fågelskådare och den årliga fågelräkningen har precis avslutats här i Sverige. I tisdags bjöd min vän och bloggkollega Angelica med mig på en vinlansering på Taverna Brillo på Stureplan. Det var det vita torra vinet Cacadu Ridge Semillion Sauvignon Blanc som lanserades och det finns nu att köpa på Systembolaget i 3 liters dunkar för 203 kr. Vinet är super gott och har ett inslag av citrus och lime.

Till vinet fick vi äta en underbar lunch i Taverna Brillos fina växthus bland fågelkvitter och det hölls även ett fågelquiz för oss! Jag kan säga att jag inte vann men jag fick lära mig massor om fåglar, te.x. vart man hittar en Sidensvans, varför fåglars avföring är vit och vad det är som gör att en fågel räknas som "svensk". Väldigt intressant och jag måste erkänna att detta väckte ett litet fågelintresse hos mig :-)

Inga kommentarer: