söndag 5 mars 2017

Att besöka Sveriges sydligaste udde

Sista dagen på sportlovet och vi är hemma i Stockholm igen! Vi ville inte åka hem men ändå är det på något vis skönt att komma hem till sina egna grejer. Idag hinner barnen nu dessutom att leka med sina kompisar och Smilla hinner gå på sin danskurs och jag hinner packa upp och tvätta allt inför morgondagen. Tänkte visa er de sista bilderna från Skåne, sista kvällen där firade vi barnens kusin Emils 18-årsdag och de bjöd på middag och bubbel. Tyvärr har jag inga bilder från den festen att visa er men måste berätta att Emil fick göra en rolig sak, vi satte på honom en Tens-massage-maskin som ger "stötar" till musklerna så att de ska mjukna upp och medan han hade elektroderna på sina armar så fick han öppna en ölburk och tömma upp den i ett glas. Ha ha... alla vek sig av skratt och jag kan lova er att det nog var mer öl på bordet än i glaset! En kort film finns på mitt instagram: https://www.instagram.com/niehoffs/?hl=sv  men den består mest av skrattet efteråt för jag vill för Emils skull inte lägga upp det andra ;-) Ett roligt partytrick!

Jockes föräldrar bor längst ner i Skåne så vi brukar besöka den sydligaste udden i Smygehuk varje gång för där är rätt häftigt att vara. Nu var det dock rätt blåsigt och kallt men vi fick några bilder även den här gången.
Nu ska jag ta tag i tvätten, vi hörs snart igen! Kram!

1 kommentar:

Mirre sa...

Mysigt, förstår att det är roligt att åka dit ibland, älskar kusten