onsdag 12 oktober 2016

Q10 behövs till din hud!

-Mamma, du har fått ett sånt där bud igen... barnen är rätt vana att jag får bud och tar vant emot vid dörren. Den här gången var det ett bud från Nivea. De tycker säkert att jag börjat bli rynkig för det var massa krämer och mat med Q10 ;-)


När vi blir äldre sjunker nivåerna av hudens egen anti-age-ingrediens Q10, vilket betyder att vi behöver tillföra Q10 för att behålla hudens spänst och lyster. Q10 finns naturligt i en mängd olika livsmedel och några av de bästa är bl.a. nötkött, avokado, broccoli och nötter.

Men det är alltid bra att tillföra Q10 i krämer också när man börjar komma upp i åldern så leta efter anti-age krämer med ingredienser som Q10, kreatin, hyalyronsyra och magnoliabark-extrakt. Jag erkänner att jag verkligen behöver detta, min hud känns glåmig, rynkig och livlös...

Inga kommentarer: