tisdag 2 augusti 2016

Kontraster och vinnare

Snabba puckar, nu är vi i Stockholm igen! Enorma kontraster men så skönt att ha tillgång till båda världar. I stugan är det knäpptyst, man kan höra fåglar som kvittrar och fiskar som leker i vattenbrynet men annars är det så tyst och skönt. Här i lägenheten hör jag trafiken utanför, grannar som fixar i sina lägenheter och barn som leker utanför på gården. Men jag gillar att ha tillgång till allt detta, skulle jag bo permanent på landet skulle jag bli rastlös i längden men eftersom jag är uppvuxen där så vill jag att mina barn ska få känna av det också och ju äldre jag blir ju mer uppskattar jag lugnet på landet.... tecken på att jag håller på att bli gammal? ;-)

Idag har jag tvättat och packat om eftersom vi åker ner till Göteborg imorgon. Innan vi åkte upp till stugan så tog vi med vår spis upp eftersom vi behöver en ny dit och det kändes bättre att köpa en splitterny hit till lägenheten än en upp till stugan. Men vi har inte hunnit köpa någon så vi har fått klara oss utan spis de här dagarna! Det gav mig och barnen anledning att gå till Mall of Scandinavia igår kväll och äta sushi och idag blev det hämtpizza :-) Vi har bestämt oss för att köpa en spis med induktionshäll men mycket mer än så vet vi inte än, någon som har tips på en bra spis eller någon affär i Stockholm med bra service?


Ikväll har jag suttit och läst igenom alla tävlingsbidragen i Smakbox tävlingen och som vanligt får jag beslutsångest över att välja vinnare. Jag säger varje gång att det inte är värt att ha tävlingar då jag mår dåligt över att jag inte kan ge er alla varsitt pris.... Men vinnaren den här gången blev i varje fall en tjej som heter Monica Sandberg, grattis!!!

Men på något vis så kan jag ändå inte hålla mig borta från tävlingar så en ny grym tävling kommer snart, håll utkik!!!

Inga kommentarer: