fredag 26 augusti 2016

Formex 2016 och ont i huvudet...

Min kropp och hjärna fick en liten chock att gå från 0 till 100 så jag har haft ont i huvudet hela veckan och känt att jag inte orkat blogga så mycket men nu mår jag bättre och idag har jag bestämt mig för att jobba hemifrån och ta fredagsmys tidigt.

Det har varit massa pressvisningar hela veckan och i onsdags gick jag på Formex hela dagen mellan 8.00-19.00 i nya gympaskor som jag trodde skulle vara mjuka och sköna men det visade sig att de inte alls var det då jag kom hem med skavsår och ont i benhinnorna. Men Formex var som vanligt helt fantastiskt och jag fick massa inspiration och fina bilder. Det kommer att bli några inlägg spridda framöver med bilder från mina favoritmontrar.


Årets Formex hade Temautställningen Nordic Me. Temat fokuserar på medvetenhet, våra val och levnadssätt. Andra ledord är arv och natur. Utställningen har inspiration från nordiska fjäll, hav, norrsken, is och snöformationer och böljande landskap.


Trender jag såg var att guld fortsätter starkt, jag gillar guld jätte mycket men använder det inte så mycket själv i min egen inredning men det kanske blir mer framöver... Här ser ni bilder från Broste, Skultuna och Jonathan Adler.


Kähler däremot satsar på rosa/plommon färg på årets vaser.

Inga kommentarer: