torsdag 18 augusti 2016

Äntligen hittade vi en som passar oss!


Efter att ha sprungit runt en hel dag i affärer så har jag nu äntligen sjunkit ner i soffan med ett glas vin och en enklare räkmacka. Klockan är snart midnatt och om 5 timmar ringer min väckarklocka och jag ska bege mig ut till Arlanda för att att ta flyget ner till Skåne för en tvådagars konferens med Zelected by Houze. Men jag kände att jag behöver landa lite här i soffan innan jag går och lägger mig. Just det, packa kanske jag ska göra också... det blir övernattning på hotell och middag imorgon kväll så jag måste leta fram något finare att ha på mig... just nu har jag inte den blekaste vad jag ska ha... phu.. men kul ska det bli, lovar att rapportera om allt!

 
Sen måste jag ju visa er vad vi köpte idag :-)
Vi köpte en ny spis! Vi har varit utan spis i 5 veckor och det har inte varit lätt alla gånger då det har blivit mycket hämtmat och micromat men som tur var så har vi inte varit hemma så mycket utan bara några dagar här och där.

Sen det här med att välja vilken spis man ska ha! En djungel men vi har fått många bra tips av vänner och idag slog vi äntligen till på en Siemens. Det har induktionshäll och varmluft, inbyggd stektermometer, timer och en massa andra finesser men det som fick oss att välja just denna var nog den snygga designen!


Ser fram emot att baka och laga mat med den i många år framöver!

Inga kommentarer: