lördag 9 juli 2016

Vackra Smögen!

Efter Öckerö så åkte vi till vackra Smögen som också ligger på västkusten! Jag har varit i Smögen väldigt många gånger och jag älskar det stället och jag kan verkligen rekommendera att åka dit, både med familjen, med vänner eller med singelkompisarna! Jag har provat allt och jag lovar att det funkar ;-) Det som kan vara lite knixigt är att hitta boende om man inte är ute i god tid men kan verkligen rekommendera att ni kollar om denna lägenhet är ledig: http://www.fritiden.se/objekt-uthyres/2013/ för den har allt man kan tänkas önska sig och dessutom är uthyrarna Agnetha och Jan helt underbara!!!

Att gå på Smögenbryggan är sååå mysigt, att kika in i alla fina affärer, stanna och ta en lyxig räkmacka med dagsfärska Smögenräkor, titta på alla exklusiva båtar som står uppradade och sen sätta sig på bryggkanten och kanske fiska lite krabbor.


Att fiska krabbor tyckte barnen var en riktig höjdare! Vi köpte krabbspön och fick lite fiskrens från en restaurang att sätta i klädnypan och sen var det bara att plocka upp den ena krabban efter den andra! Vi samlade krabborna i en hink, tror att barnen hade som mest 12 krabbor och sen tömde de ut hinken på bryggan och hade "krabb-race" för att se vilken krabba som först hann ner till vattnet :-) Jätte roligt och det ser ju så roligt ut när krabborna springer på tvären :-)

Inga kommentarer: